Data leverer troværdighed

I de sidste par dage jeg har at oprette besøgstællere, så folk i en anden organisation kan præcist tælle antallet af mennesker, der besøger deres arrangement.
De fik ideen (og tællere) fra en forening, jeg tilhører, og de, også lærer hvordan data leverer troværdighed.
Jeg er altid imponeret over hvor meget respekt jeg får når jeg taler eller skriver med specifikke, solid numre. For eksempel, når jeg taler om antallet af besøgende, der kom gennem portene til min forening begivenhed på en bestemt nat, taler jeg ikke om “en masse” eller “et par” eller “mere end aftenen før.”
I stedet, jeg kan sige noget lignende, “2.348 besøgende kom igennem sidste nat, i forhold til 1,852 aftenen før.” At specificitet gør en forskel, når det drejer sig om troværdighed, og hvis jeg foreslå visse fremgangsmåde baseret på disse tal, er jeg tilbøjelige til at få støtten jeg har brug for fra andre medlemmer af bestyrelsen.
Data, du ser, er meget specifikke oplysninger, og ofte, jo mere specifik du kan være, de mere troværdighed, du har.
På samme måde tilskynde direkte markedsføring guruer deres kunder til at bruge bestemte numre i overskrifter, snarere end generaliseringer. Derfor effektive direct mail, og nu online-annoncering, bruger påstande som “Lær hvordan en salgsrep tjent $2,216.78 sidste uge…” snarere end “Lær hvordan en salgsrep tjent mere end $2.000 i sidste uge…”
Ved at være specifik, konverterer overskrift forfatteren en prale (“mere end $2.000”) til tænkes troværdig krav. Hvad er underforstået er at det skal være rigtigt eller forfatteren ikke ville bruge dette specifikke tal.
Du vil finde andre fagfolk få troværdighed på samme måde. For eksempel, får advokater det ved at citere fortilfælde. Stedet for at tale til en dommer i almindeligheder, citere gode advokater tidligere retspraksis og beslutninger af andre dommere.
Du ved også, gejstlige vinde troværdighed ved citerer passager af Skriften, samt sidetal, kapitel og vers. Og hvad med den medicinske profession? For eksempel, læger og andre ikke tale om “hjerteanfald;” i stedet er de tale om forskellige former for hjertesygdomme og betingelser. Ved at være bestemt få de troværdighed, troværdighed, der adskiller dem fra lægfolk.
Konceptet virker for kun om nogen, i ethvert erhverv eller besættelse. Antag for eksempel, du er salgschef budget møde, og general manager ønsker du at øge dit salg med 15% næste år, langt mere, end du sandsynligvis at opnå. For at argumentere overbevisende for, at målet bør sænkes, kan du forklare, at økonomien i din by forventes kun at vokse 2% næste år, at din største konkurrent for nylig skåret priserne med gennemsnitligt 4,5%, og at virksomhedens produktion bliver bare 5% større næste år. Nu har fået du ammunition når du argumenterer for en lavere salgsmål.
Resumé: Data, i form af konkrete tal eller referencer, tilføjer troværdighed til meddelelser. Det er en teknik, der anvendes af mange fagfolk, herunder præster, læger og sælgere.