Customer relation management værktøjer vrimler, men lad os høre det for gammel teknologi. Din stemme er den mest mangefacetterede kunde service værktøj i din værktøjskasse. Din stemme kan formidle bekymring, omsorg og medfølelse. Det kan skiftevis formidle kedsomhed, forsømmelse eller foragt. Din udfordring: at forsikre din stemme styrker den tjeneste, du stræber efter at levere gennem din faktiske ord og handling.
Kundeservice er om mere end munden ord kunderne ønsker at høre. Du er nødt til at lyde troværdigt. Hvordan du lyder? Prøv dette eksperiment. Ringe til din egen telefonsvarer og efterlade dig en besked, der normalt er bestemt til dine kunder. Nu afspille den. Er du overbevisende? Gør oprigtighed ring fra din stemme eller er du bare mund klichéer i en uinteresseret mode?
Afhængigt af din tone i stemmen kan du skiftevis lyder:
Medfølende eller nedladende
Sikker eller usikker
Vidende eller uvidende
Opmærksomme eller uinteresseret
Fokuseret eller spredt
Levende eller koma
Vælg en af følgende påtegninger:
“Tak for kald. Vi er glade for at tjene dig.”
“Velkommen tilbage. Det er så dejligt at se dig igen.”
“Vi har savnet dig. Jeg takker dem for at komme gang.”
Munden det et par gange til en kollega ved siden af dig eller over telefonen til en ven.
Nu bede dine lytteren:
* “Hvordan jeg lyder?” Når du monotonal kan du lyde flad og livløs.
* Hvordan denne lyd når du træt? Uinspireret?
* Hvordan denne lyd når du er udtryksfulde? Du genererer god vilje og energi?
* Hvordan denne lyd når du er oprigtig? Er der en gedigen kvalitet til din stemme?
* Hvordan denne lyd når du er venlige? Varme stammer fra din samtale?
* Hvordan denne lyd når du er smilende? Kommer dine gode humor, oversætte?
LILLE SPEJL PÅ BORDET
Der er en grund mange telesalg og repræsentanter for kundeservice har spejle på deres skrivebord. Det er ikke til at beundre deres skønhed eller at forsikre den legendariske spinat ikke er holdt sig til deres tænder. I dette tilfælde har spejlet to formål. Først, som en påmindelse til reps at smile mens du er på telefonen. Selv om deres smil ikke er set af lyttere, kan det mærkes. Når vi smile det løsner op vores kæber og slapper os. Dette er derefter transporteres gennem vores stemme. Vi lyde mere afslappet, imødekommende og åben, fordi vi er. Handling af smilende aktiverer bestemte muskler i vores ansigt og hals og faktisk ændrer vores disposition til bedre. Spejlet både minder os til at smile og bekræfter vi når vi blik på det med jævne mellemrum. Ikke at lyde alt for Dramatics, men “hvad du ser, er hvad de får.”
BØJNING
Når vi ser beskeden vores stemme sender kunder, glem ikke at overveje din bøjning. Det er vigtigt at forstå, hvor i en sætning du lægger vægten. Hvilke ord du fremhæve? Hvilke ord du fremhæve? Afhængigt af din placering af accent kan du sende forskellige meddelelser med det samme sæt af ord. Overvej følgende sætning: “Det er hele min ven”. Afhængigt af placeringen af accent og pause, denne erklæring kunne enten beklage slutningen af et vellykket Kør af en slags, eller beskriver resultatet af en syg fugl flyvende overhead af din pal.
På samme måde, denne erklæring, baseret på bøjning, kan sende to helt forskellige budskaber: “Hvad er der i vejen forude?” eller “Hvad er der i vejen, et hoved?” Du kan se, hvordan bøjningsformer informere. Lad os sørge for de oplysninger vi formidle understøttes af vores bøjningsformer.
Aktører ofte tage den shakespearske sætning “at være eller ikke at være, det er spørgsmålet” og gentager det skiftevis idet fremhæves forskellige ord. Eksempelvis kunne én variant være “at være eller ikke at være det er spørgsmålet!”
Revidere vores triplet af sætninger, lad os se hvordan bøjning ændrer deres betydning:
“Tak for kald. Vi er glade for at tjene dig.”
“Tak for kald. Vi er glade for at tjene dig.”
“Tak for kald. Vi er glade for at tjene dig. “
“Tak for kald. Vi er glade for at tjene dig.”
“Tak for kald. Vi er glade for at tjene dig.”
For dig, så prøv denne samme øvelse med hver af erklæringerne nedenfor, accenting forskellige ord i hver sætning for at finde den bøjning, der bedst formidler dine følelser.
“Velkommen tilbage. Det er så dejligt at se dig igen.”
“Vi har savnet dig. Jeg takker dem for at komme gang.”
UDTRYKKE DIN BEKYMRING
Ved hjælp af en behagelig tone, effektiv intonation og empatiske følelser kan din stemme gå en lang vej mod at hjælpe kunder føler sig hørt, værdsat og plejet. Mama havde ret, det er mere end hvad du siger, det er hvordan du siger det også.
Klik her for at lære mere om Craig’s:
Klik her for at se, indkøb og licens Craig kundeservice træningsprogram: